Roman German

Tehnoloogia. Äri. Raha

reede, aprill 07, 2006

Õppetund m-turunduses

Märtsis tegime Päevalehes Su Doku kampaania. Kuna teadsime, et Su Doku on Eestis väga populaarne siis ootasime rohket osavõttu. Nagu igas teiseski kampaanias, kus osalejatel võimaldatakse osaleda, saates ära mingi kindla sisuga SMS (meie puhul Su Doku vastus) oli esialgu osavõtt rohke, ulatudes paarisaja sõnumini päevas. Kuna kampaania kestis 4 nädalat ja lehelugejatel oli võimalus osaleda iga päev, siis mida rohkem aega oli kampaania algusest mõõdunud, seda vähem saime sõnumeid - inimesed hakkasid vaikselt mõtlema oma telefoni arve peale.
Eelneva kogemuse põhjal prognoosisime seda ette ja meil oli sellega võitlemiseks ja saadetavate sõnumite arvu suurendamiseks oma salarelv. Nädal aega enne Su Doku kampaania lõppu ja peaauhinna välja loosimist saatsime ca 2000-le inimesele järgneva sisuga sõnumi:
"Su Doku vaheloosimisel võitsid raamatu Wabariigi Poisipõlv Ülar Meidla,Malle Liiv,Tiiu Veski, Neelo Paks ja Priit Koppel! Digikaamera loosime välja 6. aprillil!"
Juhtus midagi, mida me ei osanud ette näha. Kuna saadetud sõnum oli üpris pikk, siis ta ei mahtunud mobiili ekraanile korraga ära ja selle lõpuni lugemiseks tuli allapoole kerida.
Mitmed inimesed said meie saadetud sõnumi kätte nii, et esimesel ekraanitäiel oli kirjas "Su Doku vaheloosimisel võitsid raamatu Wabariigi Poisipõlv". Muidugi oli ka ülejäänud sõnum olemas, kuid selle nägemiseks tuli edasi kerida...

Saanud kätte selle SMS-i hakkasid toimetusse massiliselt helistama, emaile kirjutama ja kohale tulema inimesed, kes arvasid et nemad on võitnud auhinna.

Osad "võitjad" saatsime lihtsalt minema, osadele andsime kompensatsiooniks lohutusauhinnad.

Mida ma sellest loost õppisin?

M-turunduses on igasuguste segaduste vältimiseks väga tähtis lisaks väljasaadetava SMSi sisule mõelda ka sellele, kuidas sõnum erinevates telefonides näha jääb ja milline on sellest tulenev sõnumi saajate reaktsioon.

Mõtlesime segaduse lõpetamiseks kõikidele saata ka selgitava sõnumi, kuid jätsime selle ära, kuna kartsime inimesi veel rohkem segadusse ajada.

Kuidas oleksid sellises olukorras käitunud Sina? Kas kõikidele neile inimestele uue ja selgitava sõnumi saatmine oleks võinud olukorra lahendada või oleks asja hoopis segasemaks teinud ?

PS! Väljasaadetud sõnumi tulemusena suurenes järgnevatel päevadel Su Doku lahenduste SMS-ga ärasaatmine 3 korda.

3 Comments:

Blogger Raul Viigipuu said...

Uue sõnumi saatmisest paremaks lahenduseks pean nii lehes kui veebis vastavasisulise selgituse avaldamist, kuna enamus mängus osalejaid ühte või teist tõenäoliselt jälgib. Pealegi jõuaks selliselt avaldatud sõnum ka mängus mitte osalenuteni ehk välditaks olukorda kus "üks mu tuttav osales ja siis selline jama" laadi infopuudusest tulenevaid kuulujutte.

12:09  
Blogger Roman German said...

Kusjuures veebi selgituse panemine on väga hea idee - ma loodan, et mul seda kunagi kasutada ei tule :)

12:04  
Anonymous Anonüümne said...

No Mina oleksin enne kõigepealt ikka asja läbi mõelnud. doh! :P

Neile kes toimetusse tulevad kingi Karu Aabits.

16:08  

Postita kommentaar

<< Home