Roman German

Tehnoloogia. Äri. Raha

kolmapäev, aprill 12, 2006

Juhi oma elu nagu sa juhiksid oma firmat (mille ainus töötaja oled sina ise)

Mitut firmat sa tead, millel on kirja pandud eesmärgid, prioriteedid nende saavutamiseks ja kindel tegevusplaan oma eelarve täitmiseks?

Olgu, aga mitut inimest sa tead, kes on seda sama teinud - üles kirjutanud oma isiklikud eesmärgid, prioriteedid nende saavutamiseks ja kindla tegevusplaani tuleviku rahaliselt kindlustamiseks?

Mis juhtub kui me kirjutame üles oma eesmärgid ja kuhu me tahame jõuda nende täitmisega ning kontrolliksime oma edusamme vähemalt 4 korda aastas (täpselt nagu igas vähegi tõsiseltvõetavas ettevõttes)?

Eriti efektiivne on jagada oma eesmärke sõpradega, et nad saaksid esimese kolme kuu möödudes meile kaela karata ja nõuda selgitust, miks me ei ole oma eesmärkide täitmisega jõudnud nii kaugele nagu lubasime? (täpselt nagu iga vähegi suurema ettevõtte aktsionärid kargavad kaela ettevõtte juhatusele kui antud kvartali kasum on väiksem kui esialgu prognoositud).

Nii panevad sõbrad(aktsionärid) meid ebamugavasse olukorda, kuid sunnivad pingutama mitmekordselt, et järgmine kord enam sellist asja ei juhtuks.
Tulemus oleks eesmärkide parem täitmine.

Kui see teeb meid edukamaks, siis miks me nii ei tee?

7 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Miks sa arvad, et see meid motiveeriks?

Sõpradega on ju sõbrasuhted ja ma ei karda, kui sõbrad mu peale kulmu kortsutavad, eriti veel sellise eesmärgiga, sest ma tean, et nad teevad seda minu palve peale. Samamoodi tunnevad nemad mind ja kui ma midagi korda saatmata jätan, siis nad on sellega juba arvestanud. Ma ei jää mitte millestki ilma, kui eesmärgi saavutamata jätan. Ärieesmärgi saavutamata jätmine tähendab aga rahalist kaotust (või vähemasti võidu saamata jäämist, mis teebki sama välja).

Kui ma olen tõsiselt huvitatud püstitatud eesmärkide saavutamisest, võin ma sama hästi ka ise endale näpuga näidata ja patja nutta.

12:31  
Blogger Roman German said...

Ma leian siiski, et kui ma olen enda jaoks näiteks paika pannud eesmärgi, et 1. novembril 2008. aastal õpin Oxfordis poliitikat, siis suurem tõenäosus, et nii ka juhtub on sel juhul kui ma olen oma eesmärgi avalikult sõpradele välja ütelnud.

Juhul kui ma oma eesmärgi kõikidele avaldan ja nad aeg-ajalt minu käest küsivad kuidas mul sellega läheb, siis vähemalt mina tunnen ebamugavust kui pean ütlema, et hetkel on sama seis nagu oli aasta tagasi.

Idee on olemas ainult siis kui sa selle täitmisele pöörad
:)

13:15  
Anonymous Anonüümne said...

98% sinu lähedasi - sõbrad, sugulased, vanemad... soovivad (ala)teadvuses, et sa läbi kukuksid ja oma eesmärke ei saavutaks. Inimesed on nõnda lihtsalt programmeeritud. Mida varem sa seda märkama oskad hakata, seda tunnistad ja neid negatiivseid mõjusid vältima oskad hakata, seda paremad on sinu võimalused oma eesmärke saavutada.

Kuldne reegel:
"Nobody cares if you succeed, but most hope you don't"

Küsi endalt parem, miks küll tahaksid sa juhtida firmat, kus sa pole 100% aktsionär!?!

16:18  
Blogger Roman German said...

Kui ma mingil hetkel tunnetan, et mu tutvusringkond loodab minu ebaõnnestumist (aitäh, sõbrad), siis tunnen vajadust ennast teostada ja neile koht kätte näidata.
Kui ma 2005 suvel USAs ukselt-uksele raamatuid müüsin, siis just minus kahtlejatele koha kättenäitamine muutus mingil hetkel üheks omaette eesmärgiks.
Other than that - sul võib loomulikul ka õigus olla :)

18:37  
Anonymous Anonüümne said...

Selle USA värgi suhtes tõesti, minu poolt rezpect! Selline ettevõtmine nõuab julgust mida siin augus vähestel on.

In addition to da last post, a quote to think about:

"People too weak to follow their own dreams will always find a way to discourage yours."


Nii et tasub endalt küsida, mis teeb kellegist selle õige sõbra, sugulase või lähedase kelle peale ka halvemas loota saab ja kes jääb sõbraks kogu eluks.

Ise vastaksin sellele, tsiteerides Warren Buffet'i 2004 aastaaruandest:

"For where your treasure is, there will your heart be also."
- Matthew 6:21

Loodetavasti veidi kasulikku mõtlemisainet ;)

01:17  
Anonymous Anonüümne said...

Eesmärkide seadmisega olen nõus. Mul on seatud. Eesmärkide avaldamine aga inimestele, kes võivad hakata rääkima "nagu nii ei tule välja, mis mõtet sellel on" on viga sest tapab natukene isegi kõige optimistlikuma inimese meelekindlust.

Eesmärke peaks jagama vaid nendega, kellelt tead oodata kindlat tuge ja häid nõuandeid.

14:04  
Blogger Roman German said...

On paratamatu, et erinevaid inimesi motiveerivad erinevad asjad.
Väidan, et enamus inimesi ei tea, mis neid tegelikult motiveerib.

Me võime arvata, et see on näiteks raha, aga tihtipeale ilmneb, et see ei ole nii.

Näiteks üks USAs raamatumüügiga tegelev ettevõte, kus ka paljud eestlased käivad ukselt-uksele raamatuid müümas nõuab, et kõikidel tööle tulijatel oleksid paika pandud oma eesmärgid (jah, seda kontrollitakse(õnneks!)).
Iseenesest on loomulikult mõistetavad rahalised eesmärgid - kui palju soovitakse teenida ja kui palju selleks peab müüma jne.

Mida pikema perioodi peale on eesmärk seatud, seda tähtsamaks muutub eesmärgi emotsionaalsus.

Emotsionaalne eesmärk võib olla näiteks viia välismaalt töölt naastes oma vanemad või sõbrad kõige kallimasse restorani sööma (ja loomulikult neile välja teha).

Raamatute müümisel osutus väga paljudele inimestele parimaks eesmärgiks oma skeptikutele ärategemine - tõestamine, et nemad eksivad ja Sinul oli õigus.

Tehes hommikust-õhtuni kontimurdvat tööd, mis on kohati emotsionaalselt raskem kui näiteks oma vanaisa matustele minemine, hindab väga suur osa inimestest(vähemalt 60%) üpris kiiresti ümber oma rahalised eesmärgid.
Paljude inimeste jaoks, töötavad see-eest esialgu mõttetud eesmärgid, milleks võib olla näiteks oma hea sõbra (selle sama sõbra, kes väitis, et sa kukud läbi ja et sa ei saa hakkama!) näoilme nägemine, kui sinu naasmisel välismaalt saab talle järsku selgeks, et ta eksis... ja et sinul oli õigus!!

Just sellistel juhtudel on osadel inimestel oma eesmärkide avaldamine neisse negatiivselt suhtuvatele inimestele kasulik.

Sellegipoolest - erinevaid inimesi motiveerivad erinevad asjad (aga mõned meist ei tea, mis meid tegelikult motiveerib).

11:33  

Postita kommentaar

<< Home