Roman German

Tehnoloogia. Äri. Raha

kolmapäev, aprill 19, 2006

Miks mulle meeldib Delfis tehnoloogiauudiste kommentaare lugeda

Lugedes esmaspäevast Delfi uudist "Elion alustas digi-TV edastamist" sain ma teada et:

Digi TV on seni Eestis kasutuses olevast analoog TV-st parem (Digi TV võimaldab tellida subtiitreid ja avab tee vide-on-demand teenustele, mille puhul kasutaja saab ise konkreetset saadet tellida just siis kui ta seda näha soovib).

Lugedes artikli kommentaare, saan ma teada et:

1) Kui sul on 2(või rohkem) telekat, siis ei saa sa korraga mõlemast telekast erinevat kanalit vaadata. Samuti ei ole võimalik vaadata ühte kanalit ja teist samal ajal videomakiga lindistada... (Põhjus on selles, et läbi kaabli mahub korraga maksimaalselt 1-e kanali pildi jagu andmeid. Kui soovid kanalit vahetada, siis saadetakse selleks signaal serverile, mis hakkab selle peale lihtsalt uue kanali pilti edastama)

2) Kanali vahetamise kiirus võib olla kuni paar sekundit.

Tehnikahuvilisena olen ma sihtgrupp, kes esimeste seas potentsiaalselt antud teenust kasutama võiks hakata. (Minu esimene mõte uudist lugedes oli: "Vau! Selle ma pean küll endale saama").

Lugedes artikli kommentaare sai ruttu selgeks, et vähemalt esialgu on digi TV-l lahendada mitmed puudused, mida analoog TV puhul ei ole.
Ma võin olla tehnoloogiahuviline, aga samas on oluline, et lahenduste puhul ei piirata enesestmõistetavat funktsionaalsust(samal ajal erinevatest telekatest erinevate kanalite vaatamine).

Sellepärast mulle meeldibki Delfis kommentaare lugeda. Kui on midagi, mis mind mind mõnes valdkonnas huvitab, siis lugedes artikli lõpust kommentaare saan tihti midagi kasulikku ja hoopis väärtuslikumat teada kui seda on artikli sisu.
Antud juhul sain teada, kuidas asjad digi-TV puhul tegelikult on.

Järjest rohkem hakkab tunduma, et artiklid on vajalikud ainult selleks, et kommentaare saaks lugeda...

3 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

saab ikka vaadata 2 tv-ga, teisest tuleb siiski ainult analoogsignaal ja vähem kanaleid.

17:42  
Blogger Roman German said...

Kust see analoogsignaal siis tuleb?
Kas mööda seda sama kaablit, kust digi signaal?

18:49  
Anonymous Anonüümne said...

Näiteks mul on kodus praegu see DigiTV, kuu aega juba (test-periood st). Analoog jõuab telekasse ikka samamoodi, nagu ta alati seda teinud on. DigiTV jaoks on spetsiaalne ruuter, millel on 3 cat 5 pesa, wifi ja siis pesa, kust kaabel DigiTV DigiBoxi läheb. See istub siis üleminekuga teleka SCART'i.

Meie jaoks teeb asja kasutamise ebamugavaks see, et DigBoxi tarvis on eraldi pult ja et telekat vaadata, peab:
1. lülitama teleka sisse telekapuldiga
2. lülitama teleka AV rezhiimile
3. lülitama sisse DigiBoxi digiboxipuldiga
4. lülitama DigiBoxi TV näitamise rezhiimile

Lihtsam on lihtsalt telekapult kätte võtta ja STV kanaleid vahtida. Tegelikult pidi saama ka DigiBoxi puldiga telekat juhtida, aga selleks on vaja mingit turvakoodi, mille abil telekale selgeks teha, et ta digiboxi pulti aktsepteerima peaks vms, aga kuna telekas on niikuinii saatanast, siis ma ei viitsinud sellega tegelema hakata.

Võtsin DigiTV testimiseks, et vahel TV1000 pealt (ei, see pole see, kus kell 1 öösel hea film hakkab :(, vaid hoopis Viasati oma) inglise keelt ja suvist ilma näha (muidu on selline lumesajune koguaeg). Toas elavad keeled räägivad aga, et mingil hetkel muutusid mõlemad DigiTV pakutavad TV1000 kanalid venekeelseks.

Hea, et ma veel STV'st ei loobunud. Kahju on wifist, eriti mu läpparit omaval korterinaabril, aga vist hakkab varsti hoopis DigiTV astuma. Unes nägin juba ära selle hetke, kui Elionist helistati ja öeldi, et ma nüüd seadmed tagasi viima pean.

19:36  

Postita kommentaar

<< Home