Roman German

Tehnoloogia. Äri. Raha

teisipäev, juuli 18, 2006

Kuidas tõestada arvutile, et oled inimene?


Kindlasti olete näinud kodulehti, kus peab oma arvamuse sisestamiseks kinnitama, et teie puhul on tõepoolest tegemist inimesega.
Selle jaoks on kusagil kommentaari lisamise juures väike pilt raskelt äratuntava tähekombinatsiooniga, millest tuleb kõigepealt aru saada ja siis kuskile lahtrisse kirjutada.

Juhul kui kirjutad transformeerunud tähed õieti välja, oled tõestanud, et sinu puhul on tegemist inimesega. Arvutid taolise tegevusega väidetavalt hakkama ei saa.

Veel hiljuti oli selline tehniline lahendus parim moodus spambotide (reklaami postitavad automaatsed scriptid) vastu võitlemiseks.

Nüüd on olemas uus ja spambotidele palju keerulisem CAPTCHA projekt.
Nimelt lehekülje hotcaptcha.com autorid on valmis saanud süsteemiga, mis tõmbab piltide hindamise lehelt www.hotornot.com 9 erinevat pilti ja käsib nende seast välja valida 3 kõige ilusamat(mõistagi, on ülejäänud 6 koledad). Sellega saavad hakkama ainult inimesed.

Hotornot.com töötab sarnaselt Eestimaise rate.ee-ga - kasutajad panevad oma pildid internetis avalikult nähtavale ning teised kasutajad annavad neile hindeid. Pärast väga paljusid pildi hindamisi tekib usaldusväärne andmebaas, kus ilusamate inimeste piltidel on märgatavalt kõrgemad keskmised hinded kui koledatel.

Hotcaptcha.com kasutab seda ära huvitaval moel ning kuvab alati 3 kõrge keskmise hindega ja 6 madala keskmise hindega pilti.
Väidetavalt suudavad ainult inimesed nende 9 pildi seast valida välja 3 kõige ilusamat.

Kas poleks vahva, kui saaksime turvalisuse huvides internetipangas lisaks paroolide sisestamisele ka ilusatel naistel klikkida?

5 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

issand jumal! aga maitsed on ju erinevad. Mulle meeldivad nt see paks naine, see prillidega ja siis veel see kes seina najale nõjatub. Need tibid on igavad.

See meenutab "rooside sõja" mängu, kus masside maitset tuleb püüda ära arvata.

Aga muidu idee on huvitav.

16:23  
Blogger Roman German said...

Õigus, maitsed võivad olla erinevad.
Seda teenust testides suutsin naiste puhul iga kord 3 kõige ilusamat valida, kuid meeste puhul õnnestus alles 6ndal korral...

16:42  
Anonymous Anonüümne said...

nojah, ja mina olen naissoost... ( = esimene kirjutaja)

Õigem oleks väljendada nii nende piltide puhul: "valige välja 3 kuuma tibi". No siis ei oleks minulgi mitutpidi mõtlemist. Inglisekeelne variant umbes nii väljendaski end.

15:01  
Anonymous Anonüümne said...

Jah, ilmselt nii see on

22:38  
Blogger FINANCIAL WOMAN said...

TERE,

Jumal õnnistagu sind, peaminister, ma ei peatu maailmale oma heldusest minu elus, proua Cynthia corvin. Ma olen suurepärane tunnistus, ma elan USA-s ja ma olen täna õnnelik naine? ja ma ütlesin ise, et ükskõik milline laenuandja, kes päästab minu pere oma kehvast olukorrast, viitan kõigile, kes otsivad laenu talle, andis mulle ja mu perekonnale õnne, mul oli vaja laenu 360 000 euroga, et alustada mu elus kõik üle, kui ma olen 2 lapsega ema, kohtasin seda ausat ja jumalat kartma, mees laenu laenuandja, mis aitab mulle laenu summas 360 000,0 dollarit. Ta on jumal karistatav mees, kui teil on vaja laenu ja sa saad palun pöörduge palun tagasi, öelge talle, et see on proua cynthia corvin, et viite teid temale. võtke ühendust Mr.Zakiga e-posti teel: - feroozsuptoo@outlook.com

11:09  

Postita kommentaar

<< Home